Lokalizacji, czyli krok do sukcesu firmy gastronomicznej

Każdy kto zakłada własną działalność gospodarczą myśli, o tym jakie działania powinien podjąć, aby jego firma odniosła sukces. Nie ma sprawdzonego przepisu na powodzenie w biznesie. Każdy opracowuje swoje własne rozwiązania. Rozwiązania te zależne są rodzaju prowadzonej działalności oraz branży, w której działa firma. Jest wiele mniej i bardziej oczywistych czynników wpływających na powodzenie lub niepowodzenie firmy. Jednym z takich czynników, których nie kiedy nie biorą pod uwagę firmy jest lokalizacja.

Co ma wspólnego lokalizacja biznesu z jego sukcesem? Najkrótszym stwierdzeniem może być – wiele. Wybór dobrej lokalizacji, w niektórych branżach jest kluczowym elementem decydującym o powodzeniu biznesu lub przeciwnie o jego porażce.

Często, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach można zobaczyć, że ktoś otwiera biznes i po kilku latach działalności zmuszony jest go zamknąć. Dlaczego tak się dzieje? Częstym widokiem jest na przykład kawiarnia, restauracja czy pizzeria otwierana w mniejszej miejscowości. Właściciele myślą w kategoriach: „u nas w miejscowości nie ma nawet gdzie wyjść wieczorem, przydałoby się tutaj takie miejsce, może je otworzę”. Rzeczywiście nie jest to błędne myślenie, bo zakłada ono znalezienie niszy rynkowe. Jednak, są pewne przeciwwskazania do otwierania takich lokali w małych miejscowościach – ograniczona liczba klientów. Mała miejscowość oznacza mało potencjalnych klientów, raczej nie będą oni codziennie przychodzić na kawę czy obiad do takich lokali. Wbrew pozorom taka lokalizacja dla podobnego biznesu wcale nie jest dobra. Dlatego myśląc o podobnej działalności należy sporządzić rzetelny biznesplan i przyjrzeć się wszystkim słabym stronom i zagrożeniom. To nie oznacza jednak, że żadna gastronomia nie ma szans utrzymać się w małej miejscowości. Jeśli właściciele chcą, by ich miejsce dobrze prosperowało powinni przyciągnąć do siebie także klientów z pobliskich miejscowości. Takie rozwiązanie zadziała, jeśli w pobliżu nie ma większych ośrodków miejskich, w których istnieją tego typu lokale. W przeciwnym razie jeśli klient ma jechać do sąsiedniej miejscowości na obiad, to woli nadłożyć trochę drogi, pojechać do miasta i tam przy okazji zrobić zakupy czy skorzystać z oferowanych przez miasto rozrywek.

Innym przykładem, w którym lokalizacja ma znaczenia są lokale usługowe i handlowe w dużych miastach. Tam także ma znaczenie, gdzie takie lokale się mieszczą. Lokale do wynajęcia (Kraków i inne duże miasta) powinny być usytuowane przy głównych miejskich arteriach, albo w miejscach, gdzie często kręcą się potencjalni klienci. Takie lokale można znaleźć na https://www.herbewo.krakow.pl/do-wynajecia-lokale-handlowo-uslugowe/. Lokalizacja ma tutaj znaczenie, chodzi o to, by do lokalu trafiali „przypadkowi” przechodnie, ale także by łatwo było dojechać klientom nawet z innego końca miasta. Oczywiście obok lokalizacji znaczenie ma także jakość usług oraz smak oferowanych posiłków, klienci muszą wiedzieć, że warto przebyć tą drogę.

Przypisane w

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *