Jak wybrać dobrą restaurację?

Na wczasach, a głodni

Wyobraźmy sobie, że jesteśmy na przykład na wczasach i nagle jesteśmy bardzo głodni, dopada nas nieznośny głód, albo pragnienie lub też jedno i drugie naraz. Co robimy w takiej sytuacji? Na pewno nie panikujemy, tylko spokojnie szukamy miejsca, gdzie będziemy mogli się posilić, a potem napoić. Ale jak to zrobić?

Jak znaleźć dobre miejsce do jedzenia i do picia?

Nie jest to wcale takie trudne, o ile jest się odpowiednio przygotowanym. O ile oczywiście moglibyśmy po prostu wejść tam, gdzie zobaczymy napis głoszący informację, że znajduje się tam restauracja, czy kawiarnia, to najlepiej będzie, jak włączymy naszego smartfona, lub inne urządzenie z dostępem do internetu, za pomocą Google znajdziemy odpowiedni portal, w którym zamieszczone będą opinie i informacje o danym miejscu i tam przeczytamy czy warto je odwiedzić, czy też raczej nie. Oczywiście możemy też pójść nieco inną drogą i zamiast wędrować po mieście, a potem dopiero szukać opinii w Internecie, możemy najpierw wejść na ten sam serwis i za pomocą wyszukiwarki sprawdzić, który lokal jest najbardziej polecany w danej okolicy, jakie tam są ceny i nawet jakie panuje tam menu.

A co możemy zrobić potem?

Oczywiście, udać się tam i coś zjeść. Ale bardziej na poważnie – jeżeli już posłużyliśmy się takim portalem, najlepiej będzie, jeżeli i my przysłużymy się jego rozwojowi i ocenimy dany lokal tak samo, jak zrobili to wcześniej jego poprzedni goście, w ten sposób powiększymy bazę informacji na jego temat. Tak samo powinniśmy postąpić, jeżeli znaleźliśmy i oczywiście go odwiedziliśmy jakiś nowy lokal i chcemy się podzielić naszą opinią na jego temat z innymi użytkownikami Internetu. Dzięki takim czynnościom będziemy mogli zachwalić konkretne miejsce, albo ostrzec innych przed jego odwiedzeniem.

A co z napiwkami?

Istnieje przeświadczenie, że zostawienie napiwku jest sprawą konieczną, co zdecydowanie nie jest prawdą. Oczywiście, obsługującemu nas członkowi ekipy danego lokalu, czyli na przykład kelnerowi, lub też nawet samemu właścicielowi bo i tak się może przecież zdarzyć będzie na pewno bardzo miło, jeżeli zostawimy mu jakąś dodatkową gratyfikację, ale róbmy to tylko wtedy, kiedy naprawdę jesteśmy zadowoleni z obsługi w tym konkretnym lokalu, a nie dlatego, bo taki jest rzekomo obowiązek każdego klienta. Powinniśmy nagradzać tylko dobrze wykonaną pracę, dzięki czemu będziemy mieli pewność, że dana osoba poczuje się jeszcze bardziej doceniona i z przyjemnością obsłuży nas jeszcze milej, gdy tylko nas znowu zobaczy w tym lokalu.

Przypisane w

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *