Czy sprzedaż piwa domowej roboty w restauracji jest możliwa?

Piwa domowej roboty stają się coraz bardziej popularne. Ludzie nauczyli się doceniać prawdziwy smak piwa, które nie jest produkowane masowo. Dlatego też coraz częściej pytają o nie w restauracjach, knajpach i barach. Czy jest to jednak zgodne z literą prawa? Co jest potrzebne do produkcji domowego piwa?

Sprzęt potrzebny do produkcji domowego piwa

Fermentory do produkcji piwa, wina i cydru w domu https://czerwonygrzybek.pl/Sprzet-fermentacyjny-c64.html

Każdy, kto chciałby rozpocząć własną produkcję domowego piwa, musi zaopatrzyć się w kilka rzeczy. Odpowiedni sprzęt do produkcji alkoholu nie będzie tani, jednak warto w niego zainwestować, gdyż jego jakość przełoży się na jakość trunku. Sklep piwowarski powinien mieć zatem dobrą renomę. Potrzebne będą pojemniki fermentacyjne, rurka do fermentacji, termometry, cukromierze, drożdże piwowarskie, chmiel oraz słody.

Piwo domowej roboty w gastronomii

Patrząc na obecną modę i rosnące zapotrzebowanie na piwo domowej roboty, sprzedawanie go w restauracjach, knajpach i barach byłoby bardzo dobrym pomysłem, na którym skorzystałyby obydwie strony. Klienci dostaliby to, czego oczekują, a lokal gastronomiczny zwiększyłby zyski i mógłby na takiej ofercie skutecznie oprzeć swój marketing.

Niestety, zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami, domowe warzenie piwa jest dozwolone wyłącznie na użytek własny, a uwarzone w ten sposób piwo nie może zostać przeznaczone do sprzedaży. Domowe warzenie, a więc warzenie domowym sposobem, przy użyciu dużego garnka, plastikowych fermentorów oraz kuchenki gazowej. Na użytek własny, czyli dla siebie, rodziny, przyjaciół oraz znajomych, których chce się poczęstować.

Jaka jest alternatywa?

Jeżeli ktoś chciałby sprzedawać swoje piwo domowej roboty do lokali gastronomicznych, musiałby zarejestrować swój mały domowy browar jako działalność gospodarczą. Musiałby zatem uzyskać wszystkie stosowne zezwolenia i spełnić odpowiednie wymogi sanitarne (te same, które obowiązują browary rzemieślnicze, mające wybicie roczne na poziomie 300 hektolitrów).

Oczywiście, jest to jak najbardziej możliwe. Doskonałym przykładem są małe browary kraftowe i rzemieślnicze, działające w całej Polsce. Ciekawym pomysłem jest też otwarcie browaru restauracyjnego i zaproszenie do współpracy piwowara domowego, który będzie mógł wykorzystać własne receptury na większą skalę. Nie będzie to tanie rozwiązanie, ale patrząc na ogromną i wciąż rosnącą popularność piwa rzemieślniczego w Polsce, inwestycja szybko się zwróci.

 

Przypisane w

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *